Skolereglement

Nydalen og Bjølsen trafikkskoler

Skolereglement

VELKOMMEN SOM ELEV VED NYDALEN OG BJØLSEN TRAFIKKSKOLER!

Vi er flere lærere, alle driver sin egen kjøreskole. Det økonomiske er derfor mellom deg og din trafikklærer. Ønsker du en bestemt lærer evt bytte lærer underveis i opplæringen, er det bare å gi oss beskjed.

Det er viktig at du møter til avtalt tid. Avbestilling må skje senest 1 virkedag før, innen kl. 12.00. Glemmer du dette må du dessverre betale for timen. Sikkerhetskurs på øvingsbane og vei, må avbestilles senest 4 virkedager før.

Er du forsinket til avtalt tid gi oss beskjed. Vi venter i 20 min, etter dette kan vi ha forlatt avtalt oppmøtested. I utgangpunktet er oppmøte ved kjøreskolen i Maridalsveien 264,  annet oppmøtested går av din tid.

Det er lurt å bruke sko med tynne såler.

For at alle skal trives i bilen, er god hygiene viktig.

En kjøretime er på 45 minutter og består av klargjøring, kjøreundervisning og oppsummering.

Sikkerhetskurs på øvingsbane, 4 timer.

Sikkerhetskurs på vei, 13 timer.

· 2 timer innledende teori om risiko

· 5 timer kjøring

· 4 timer hvor 1 time kan benyttes til å planlegge tur

· 2 timer oppsummering og refleksjon

De over 25 år må gjennomføre førstehjelpskurs før oppkjøring, etter 1. november må de også ta mørkedemo før oppkjøring. Dette er ditt ansvar.

Dagen for oppkjøring husk: gyldig legitimasjon, gjerne pass. VIKTIG

Ansvarlige og faglig ledere:

Nydalen og Bjølsen, MayBritt Lindstad

Nydalen trafikkskole, Jørgen Lindstad

Nydalen kjøreskole, Jack Andreassen

Husk å sende inn søknad om førerkort på www.vegvesen.no. Benytter du briller/ linser, skal attest fra optiker leveres til trafikkstasjonen.

Prisoversikt finner du på vår hjemmeside og på våre kontorer.

Sikkerhetskontroll av bil:

Førerprøven din består av kjøring og to spørsmål fra sikkerhetskontrollen. Sikkerhetskontrollen finner du under "Dokumenter" på dinside på tabselev.no

Hele pensum for sikkerhetskontroll står i teoriboken "Veien til førerkortet". Oppfordrer deg til å sette deg inn i dette tidlig i opplæringen. Lærer vil hjelpe deg ved behov; mye av pensum kan du lære på egen hånd.

Finnes også fine bilder og illustrasjoner på nettet.

Underskrift på bekreftet lest og forstått: Dato__________________________

Ta kontakt

Medlem av: